Sinch upprättar MTN-program om 6 miljarder SEK

Stockholm, Sverige – 23 maj 2024 – Sinch AB (publ) har upprättat ett MTN-program för upplåning på kapitalmarknaden med ett rambelopp om 6 miljarder SEK. I samband med detta har Sinch upprättat ett grundprospekt som har godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Inom ramen för programmet har Sinch AB möjlighet att emittera medelfristiga obligationer (”medium term notes”) på kapitalmarknaden till ett totalt värde upp till 6 miljarder SEK, i svenska kronor eller euro. MTN-programmet är ett komplement till Sinchs befintliga finansieringsalternativ och möjliggör en ökad diversifiering med flera finansieringskällor och löptider.

För prospekt, se investors.sinch.com