Ändrat ägande i Mel-Compagniet Aps (DK)

Skåne-möllan äger sedan oktober 2011 17% av Mel-Compagniet ApS med säte i Kolding, Danmark. De övriga ägarna av Mel-Compagniet är Flechtorfer Mühle(DE) 32%, Norgesmöllene(NO) 17%, DLG(DK) 17% samt bolagets vd, Henrik Fisker (DK) som via bolag äger 17% i Mel-Compagniet.

Mel-Compagniets verkställande direktör, Henrik Fisker, minskar nu sitt ägande i bolaget från 17% till 10%. Aktierna köps av de övriga ägarna till Mel-Compagniet och fördelas proportionerligt efter aktieinnehav.

Den nya aktiefördelningen i Mel-Compagniet blir; Flechtorfer Mühle 34,7%, Skåne-möllan 18,43%, Norgesmöllene 18,43%, DLG 18,43% samt Henrik Fisker via bolag 10%.

Mel-Compagniet bedriver grossistverksamhet med ett växande sortiment av artiklar till bageri-och livsmedelsindustri på den danska marknaden.

Tågarp den 15 december 2023

Skåne-möllan AB (publ)

Direktlänk till pressmeddelande
Pressmeddelande – Skåne-möllan (skane-mollan.se)

Tel: 0418-50102 eller 070-5304883

Kontaktperson för information: Anders Persson, vd
anders.persson@skane-mollan.se

Elisabeth Nilsson, Ekonomiansvarig
elisabeth.nilsson@skane-mollan.se

Skåne-möllan är en innovativ kvarn belägen i Tågarp utanför Landskrona. Vår affärsidé är enkel. Att med hög servicegrad, yppersta kunskap och en flexibel produktionsapparat vara ett intressant alternativ till de större mjölleverantörerna. Skåne-möllans Certified Adviser på First North är Mangold Fondkommission tel 08-5030 1550, ca@mangold.se.