Årsstämma i Skåne-möllan AB

Skåne-möllan AB har idag hållit årsstämma.

Årsstämman fastställde utdelningsförslaget om 1,40 kronor per aktie. Avstämningsdag är den 19 april 2024.

Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för den tid årsredovisningen omfattade.

Som ordinarie styrelseledamöter omvaldes Anders Persson, Mette Poulsen och Håkan Sigvant samt nyvaldes Pia Nilsson och Trond Fidje. Anders Bergstrand och Björn Gjethammer hade avböjt omval som ordinarie styrelseledamöter. Som styrelsesuppleant nyvaldes Björn Gjethammer och till styrelseordförande omvaldes Håkan Sigvant. Rune Johnsen hade avböjt omval som styrelsesuppleant.

Stämman beslutade att arvode till styrelsen ska utgå med 380 000 kronor att fördelas med 100 000 kronor till styrelsens ordförande och med 80 000 kronor vardera till styrelseledamöterna Pia Nilsson, Trond Fidje och Mette Poulsen samt med 40 000 kronor till suppleanten Björn Gjethammer.

Stämman beslutade att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning inom ramen för lämnad offert.

Till revisor, för tiden intill slutet av nästa års årsstämma omvaldes Mazars AB, varvid Rose-Marie Östberg avses vara huvudansvarig revisor.

Informationen lämnades för offentliggörande 2024-04-17 20:12 CET

Tel: 0418-50102 eller 070-5304883

Kontaktperson för information: Anders Persson, VD
anders.persson@skane-mollan.se

Elisabeth Nilsson, CFO
elisabeth.nilsson@skane-mollan.se

Skåne-möllan är en innovativ kvarn belägen i Tågarp utanför Landskrona. Vår affärsidé är enkel. Att med hög servicegrad, yppersta kunskap och en flexibel produktionsapparat vara ett intressant alternativ till de större mjölleverantörerna. Skåne-möllans Certified Adviser på First North är Mangold Fondkommission tel 08-5030 1550, ca@mangold.se.