Ajay Naik ny VD för SKF Sverige AB

Göteborg, 31 januari 2019: Ajay Naik har utsetts till ny VD för SKF Sverige AB. Ajay Naik, som idag är chef för fabrik Göteborg, kommer från och med den 1 februari 2019 att ta över ansvaret som VD för SKF Sverige AB i tillägg till sin nuvarande roll. Ajay Naik efterträder Gunilla Nilsson som jobbar kvar inom SKF-koncernen.

Ajay Naik började arbeta för SKF 1988 och har haft ett antal ledande befattningar inom företaget. Innan han tog över ansvaret som fabrikschef i Göteborg i juli 2017 var han fabrikschef i Ahmedabad, Indien.

Fredrik von Elek har utsetts till vice VD och personaldirektör för SKF Sverige AB och kommer att tillträda sin nya tjänst den 1 februari 2019.

Gösta Andersson, Kommunikation SKF Sverige AB,
tel: 031-337 30 60, mobile: 0705-98 68 99, e-post: gosta.andersson@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 17 000 platser världen över. Försäljningen 2017 uppgick
till SEK 77 938 miljoner kronor och antalet anställda var 45 678.
www.skf.com