SKF belönat med Goldwinds Excellent Supplier-utmärkelse

SKF har fått utmärkelsen Excellent Supplier 2009 av Goldwind, en av världens största tillverkare av vindturbiner.

Utmärkelsen överlämnades under Goldwinds årliga leverantörskonferens. Omkring 60 av Goldwinds större leverantörer deltog i konferensen och bland dessa var det tre som fick utmärkelsen Excellent Supplier. – SKF fick utmärkelsen tack vare företagets ansträngningar att förse oss med produkter och tekniskt stöd av världsklass samtidigt som de erbjuder oss integrerade lösningar som är resultatet av deras forskning och utveckling som en ledande leverantör till denna industri, säger Guo Jian, chef för Goldwind. – Detta är ett viktigt erkännande av den teknik och de tjänster som vi erbjuder marknaden. Det visar också SKFs engagemang att på lång sikt stödja våra kunder med produkter och lösningar av hög kvalitet och på samma gång bidra till ett hållbart samhälle, säger Claes Pollnow, chef för SKF China. Goldwind och SKF har haft ett nära samarbete i många år och undertecknade 2007 ett strategiskt samarbetsavtal med ambitionen att stärka detta ytterligare. Under de senaste åren har detta resulterat i att man har utvecklat avancerad teknik i samma takt som efterfrågan på ren vindkraftsenergi snabbt har ökat i Kina. Göteborg den 9 mars 2010 Aktiebolaget SKF (publ.) Informationen är sådan som AB SKF kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 mars 2010 kl 10.00. För ytterligare information, kontakta: PRESS: Ingalill Östman, SKF Group Communication, tel: 031-337 32 60, mobil: 0706-97 32 60, e-post: ingalill.ostman@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031-337 19 94, mobil: 0705-18 19 94, e-post: marita.bjork@skf.com SKF är en av världens ledande leverantörer inom områdena lager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. SKFs serviceerbjudande innehåller tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, teknisk rådgivning och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Koncernens omsättning 2009 var 56 227 miljoner kronor. Antalet anställda var 41 172. www.skf.com.