SKF Halvårsrapport publiceras 20 juli

Göteborg, 11 juli 2022: SKF-koncernens halvårsrapport för 2022 publiceras den 20 juli runt klockan 08:00.

Investerare, analytiker och media är välkomna att delta på en webcast, som hålls på engelska, klockan 09.00.

Vänligen anslut till webcasten senast 10 minuter innan start genom nedanstående länk eller telefonnummer.

Länk till webcast: https://www.investis-live.com/skf/62b9c77a59bc741400061326/skff

Telefon:            010 884 80 16
Lösenord:         371618

All information om resultatet kommer att finnas tillgänglig på: https://investors.skf.com/sv/rapporter-och-presentationer

Media: För att boka intervju med Rickard Gustafson eller Niclas Rosenlew efter webcasten, kontakta Theo Kjellberg på theo.kjellberg@skf.com.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKFs uppdrag är att vara den självklara ledaren på lagermarknaden. Vi gör detta genom att erbjuda lösningar som minskar friktion och CO2-utsläpp, samtidigt som vi ökar maskinens drifttid och prestanda. Våra produkter och tjänster runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, artificiell intelligens och trådlös tillståndsövervakning. SKF finns representerat i mer än 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2021 uppgick till 81 732 MSEK och antalet anställda var 42 602. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.