SKF Lubrication Competence Centre i Linköping skapar nya möjligheter i nya lokaler

SKF Lubrication Competence Centre i Linköping har flyttat till nya lokaler. Med mer ändamålsenliga lokaler för verksamheten skapas nya möjligheter för expansion.

–Vi fördubblar ytan i de nya lokalerna. Det innebär större utrymme för produktion och kontor och helt enkelt bättre lokaler designade för vår verksamhet, säger platschef Eva Sandén.

Någon invigning är inte planerad än men när Corona-situationen förbättras kommer det ske någon form av invigning, menar Eva.

– Kunderna kommer märka att vi har effektiviserat orderhanteringen. Vi kommer också kunna ha mer produkter hemma vilket ökar servicen, säger Eva.

SKF Lubrication Competence Centre anpassar smörjsystemlösningar till företag inom verkstadsindustri och fordonsindustri. Verksamheten omfattar totalt 50 anställda på orterna Linköping (huvudort), Spånga, Limmared, Kiruna, Örnsköldsvik, Luleå samt Göteborg.

För information, kontakta:

Gösta Andersson presschef SKF Sverige AB, +46 31 337 30 60, +46 705 98 68 99, epost: gosta.andersson@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 17 000 platser världen över. Försäljningen 2019 uppgick till SEK 86 013 miljoner kronor och antalet anställda var 43 360. www.skf.com