SKF utser ny pressansvarig

Rebecca Ehlinger-Janzon har utsetts till den nya befattningen Global Press Manager inom SKF Group Communication.

I sin nya roll kommer Rebecca Ehlinger-Janzon att vara ansvarig för SKFs närvaro i media världen över och rapportera till Ingalill Östman, chef för SKF Group Communication.

Rebecca kommer närmast från Ascom Wireless Solutions där hon varit ansvarig för den globala pr-verksamheten och har arbetat för flera internationella företag, bland andra Nobel Biocare och Atlas Copco.

Göteborg, 23 augusti 2011

PRESS: Ingalill Östman, SKF Group Communication, tel: +46 31-337 32 60, mobil: +46 706-97 32 60, e-post: ingalill.ostman@skf.com

Rebecca Ehlinger-Janzon, SKF Group Communication, tel: +46 31-337 3880, mobile: +46 727-173880, e-mail: Rebecca.janzon@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2010 uppgick till SEK 61 029 miljoner kronor och antalet anställda var 44 742. www.skf.com.

Aktiebolaget SKF, SE-415 50 Göteborg, tel: +46 31-337 10 00, fax +46 31-337 17 22, www.skf.com