SKFs helårsrapport publiceras 2 februari

Göteborg, 23 januari 2023: SKF-koncernens helårsrapport publiceras den 2 februari 2023 runt klockan 08:00.

Investerare, analytiker och media är välkomna att delta på en webcast, som hålls på engelska, kl. 09:00.

Vänligen anslut till webcasten senast 10 minuter innan start genom nedanstående länk eller telefonnummer.

Länk till webcasten: https://www.investis-live.com/skf/63ca89a8dfe1c21200436f13/bqyt

Telefon:                        010 884 80 16
Lösenord:                     330094

All information om resultatet kommer att finnas tillgänglig på: https://investors.skf.com/sv/rapporter-och-presentationer

Media: För att boka intervju med Rickard Gustafson, VD och koncernchef, och Niclas Rosenlew, CFO, efter webcasten, kontakta Carl Bjernstam: carl.bjernstam@skf.com.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKFs uppdrag är att vara den självklara ledaren på lagermarknaden. Vi gör detta genom att erbjuda lösningar som minskar friktion och CO2-utsläpp, samtidigt som vi ökar maskinens drifttid och prestanda. Våra produkter och tjänster runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, artificiell intelligens och trådlös tillståndsövervakning. SKF finns representerat i mer än 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2021 uppgick till 81 732 MSEK och antalet anställda var 42 602. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.