• SKF/

Underhållsmässan: SKF presenterar underhåll som gör skillnad i en spektakulär jubileumsshow

Underhållsmässan den 11-14 mars på Svenska Mässan i Göteborg firar 30 år i år. Det gör även SKF som utställare och bjuder därför på en spektakulär jubileumsshow.

– Det är en 3D show i ljud och bild med en skådespelare i centrum som visar hur vi kan hjälpa kunden med lösningar som gör skillnad, säger Jennie Åkerman marknadschef SKF Sverige AB.

Göteborg, 2014-03-04: SKF levererar helhetslösningar till industriella kunder i över 130 länder. Gemensam nämnare för många industrier globalt är att man vill öka tillgängligheten i produktionsanläggningen, minska kostnaden för underhåll och minska användningen av energi. SKF har därför format ett nätverk av 27 Solution Factories världen över. Genom att kontakta någon av dessa enheter i världen får kunden tillgång till ett globalt nätverk av experter som tar fram en lösning för kundens specifika problem.

– Det är ett enkelt sätt att få en direktlänk till SKF:s samlade applikationskompetens globalt. Vi har en enorm referensbank från olika industrier globalt som är en trygghet för kunden att det han eller hon köper från SKF är en funktionell och beprövad lösning som gör skillnad i maskinoperationen, säger Jennie Åkerman.

I SKF:s monter visas även en ”Problemlösarvägg” där närmare 40 unika produkter presenteras. Produkter som individuellt eller i kombination med varandra, ökar tillgängligheten i produktionsanläggningen.

I samband med mässan i Göteborg arrangerar även SKF ett teknikseminarium på Gothia Hotell för den som vill uppdatera sig på företagets teknikområden och tjänster. Dessutom erbjuds specialframtagna endagarskurser inom underhåll och driftsäkerhet, samt lagermontering.

– Kurserna är ett effektivt sätt för mässbesökaren att snabbt öka kunskapen inom områden där vanliga fel uppstår i en produktionsanläggning, säger Jennie Åkerman.

SKF aktiviteter under mässan:

Måndag 10 mars, 15.30: Leda förändring, Slottsviken Mölndal

Tisdag 11 mars: Endagarskurs i underhåll och driftsäkerhet

Fabriksvisning i SKF:s fabriker i Göteborg, kl 08.30

Onsdag 12 mars, 10.00 Gothia Hotell: Teknikseminarium

Endagarskurs i lager- och monteringsteknik

Fabriksvisning, SKF:s fabriker i Göteborg, kl 09.00

Läs mer om anmälan och SKF:s program på www.skf.se

Gösta Andersson, SKF Sverige AB,
tel: 031-337 30 60, mobile: 0705-98 68 99, e-post: gosta.andersson@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2013 uppgick till 63 597 miljoner kronor och antalet anställda var 48 401. www.skf.com

™ BeyondZero är ett varumärke som ägs av SKF-koncernen.