Vartan Vartanian utsedd till President, SKF Service Division

Vartan Vartanian har utsetts till President, SKF Service Division och kommer att ingå i SKFs koncernledning och Executive Committee. Han ersätter Phil Knights som tillträder befattningen Senior Vice President, Global Relations. Phil Knights har framgångsrikt lett Service Divisionen sedan starten 1998. Förändringarna gäller från den 2 april.

Vartan Vartanian är för närvarande Area Director, SKF Service Division Europa. Han har varit anställd vid SKF sedan 1990 och har haft ett antal ledande befattningar inom SKF i Polen, Tjeckien och Sverige.

Vartan Vartanian är 54 år och har en examen i maskinteknik vid Universitetet i Toronto. Han är född i Libanon och har både kanadensiskt och svenskt medborgarskap. Han bor i Sverige, är gift och har tre barn.

SKF Service Division ansvarar för försäljning till den industriella eftermarknaden, i huvudsak via ett nätverk av cirka 7 000 återförsäljare. Utöver försäljning av produkter stödjer divisionen också kunder med kunskapsbaserade servicelösningar för att öka effektiviteten i deras produktionstillgångar. Divisionens försäljning står för cirka 33% av koncernens försäljning.

Göteborg den 26 februari 2008

(publ.)

_______________________________________________________________________________________________________________________

Informationen är sådan som AB SKF kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 februari 2008 kl 14.00.

PRESS: Ingalill Östman, SKF Group Communication, tel: 031-337 32 60, mobil: 0706-97 32 60,
e-post: ingalill.ostman@skf.com
IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031-337 19 94, mobil: 0705-18 19 94,
e-post: marita.bjork@skf.com