• Slättö/

Slättös logistik och lättindustriteam Evolv tilldelas Fastighetsbarometerns pris för nöjdast kunder

Report this content

Slättös logistik och lättindustriteam, Evolv, har tilldelats Fastighetsbarometerns utmärkelse för nöjdast kunder i kategorin Lager och Industri. Priset, som presenterades av CFI Group och Fastighetsägarna Sverige, baseras på hyresgästernas bedömningar av lokaler, service och förvaltningskvalitet. Evolv har genom sitt konsekventa engagemang för kundnöjdhet lyckats säkra en ledande position inom segmentet.

"Vi är mycket glada över det fina resultatet i årets NKI-undersökning och den stora förbättringen från vår första mätning förra året. Denna framgång är resultatet av det hårda arbete som vårt förvaltningsteam har utfört, liksom stödet från våra tjänsteleverantörer och den konstruktiva återkopplingen från våra hyresgäster," säger Viktor Tennström, Partner och Head of Asset Management och Project Development, Logistics and Light Industrial på Slättö.

Evolv har under det gångna året fortsatt att stärka relationerna med sina hyresgäster genom hög närvaro i fastigheterna och förbättrad kommunikation. En annan viktig del av arbetet har varit att integrera hållbarhetsåtgärder i fastighetsförvaltningen. Detta inkluderar bland annat energieffektiviseringsinsatser, miljöcertifiering och uppföljning av vattenanvändning för att främja en hållbar och effektiv fastighetsdrift.

Om Fastighetsbarometern

Fastighetsbarometern är en av Sveriges ledande undersökningar inom hyresgästnöjdhet för fastighetsägare. Den mäter hyresgästernas upplevelse av lokaler, service och förvaltning. I årets undersökning har 2 300 hyresgäster intervjuats, och vinnarna presenteras i kategorierna Kontor, Butik samt Lager och Industri.

Om Slättö

Slättö är en fondförvaltare med fokus på fastighetsinvesteringar i Norden. Vi strävar efter att ständigt ge våra investerare marknadsledande avkastning genom tematiska strategier, lokal expertis, tydliga värderingar och ett engagerat team. Tillsammans förvaltar Slättö-fonderna tillgångar på över 27 miljarder kronor. Sedan starten 2013 har företaget genomfört över 200 transaktioner med ett totalt transaktionsvärde på över 40 miljarder kronor. Med ett långsiktigt synsätt prioriterar vi hållbarhet som nyckeln till framgång för våra investeringar. www.slatto.se.

För ytterligare information, kontakta:

Viktor Tennström, Partner and Head of Asset Management & Project Development, Logistics and Light Industrial, Slättö
E-mail: viktor.tennstrom@slatto.se

Annachiara Torciano, Head of ESG and Communications