Kommuniké från extra bolagsstämma i Smoltek Nanotech Holding AB (publ)

Smoltek Nanotech Holding AB (publ) höll idag, den 9 januari 2024, extra bolagsstämma i MAQS Advokatbyrås lokaler på Östra Hamngatan 24 i Göteborg. Ordförande vid stämman var Fredrik Brusberg, biträdande jurist vid MAQS Advokatbyrå.

Följande huvudsakliga beslut fattades vid bolagsstämman: Godkännande av styrelsens beslut om riktad emission av aktier och teckningsoptioner

Stämman beslutade att, i enlighet med styrelsens förslag, godkänna styrelsens beslut från den 7 december 2023 om riktad nyemission av aktier samt teckningsoptioner av serie TO 8 till vissa styrelseledamöter, anställda och konsulter i bolaget.

Styrelsens fullständiga förslag finns tillgängligt i kallelsen som publicerades 8 december 2023.

Webbplats: www.smoltek.com/investors

Smoltek utvecklar processteknik och koncept för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer och är idag verksamt inom två affärsområden: halvledare och vätgas. Bolaget skyddar sin unika kolnanoteknik genom en omfattande patentportfölj bestående av ett 110-tal sökta patent, varav 84 är beviljade. Smolteks aktie är noterad på Spotlight Stock Market under kortnamn SMOL. Smoltek är ett utvecklingsbolag och framåtblickande uttalanden avseende tid till marknad, produktionsvolym och prisnivåer ska tolkas som prognoser och ej utfästelser.