Gör Waxholmsbolaget till bredbandsbolag

Pressmeddelande från Socialdemokraterna i Stockholms läns landsting 2009-04-01

Gör Waxholmsbolaget till bredbandsbolag Inför trådlöst bredband på Waxholmsbolagets båtar. Det föreslår Socialdemokraterna imorgon när bolagets styrelse sammanträder.

– Menar vi allvar med att vi vill ha en levande skärgård är det självklart att resenärerna kan surfa, läsa mejl och jobba på båten. Var åttonde resenär är på resa till eller från jobbet och resorna är ofta långa. Om det är enkelt att jobba under restiden blir det nog fler som tycker att skärgårdsboende går att kombinera med jobb, säger Reynoldh Furustrand, Socialdemokraternas gruppledare i Waxholmsbolagets styrelse.

– De tekniska lösningarna finns redan och Waxholmsbolaget skulle kunna hämta mycket idéer och erfarenhet från landstingets största kollektivtrafikföretag SL som just nu arbetar med att skapa trådlöst bredband i resten av länets kollektivtrafiknät, säger Reynoldh Furustrand.

Hela Socialdemokraternas skrivelse om bredbandsuppkoppling på Waxholmsbolaget finns bifogad längst ned i mejlet som ett Word-dokument.

Presskontakt: Reynoldh Furustrand, gruppledare för (S) i Waxholmsbolagets styrelse, 070-671 04 00, reynoldh.furustrand@telia.com

Ida Strutt, pressekreterare, 070-737 39 38, ida.strutt@politik.sll.se

www.socialdemokraterna.se/stockholm