ILIJA BATLJAN (S): ”T-banan behöver bankomater”

Pressmeddelande från Socialdemokraterna i Stockholms läns landsting 2010-08-20

ILIJA BATLJAN (S): "T-banan behöver bankomater" På tisdag lägger Socialdemokraterna fram ett förslag till SL:s styrelse om att kartlägga bristen på bankomater och skapa en dialog med bankerna för att de ska öppna upp uttagsautomater på de stora stationerna. Idag saknas helt uttagsautomater i hela Skarpnäck med 5 400 påstigande varje dag och i Hässelby strand. I Rinkeby finns bara en enda uttagsautomat – som ofta är stängd och bara finns tillgänglig när köpcentrumet är öppet.

– Arbetet för att ge stockholmarna en utbyggd tunnelbana med fler linjer, högre turtäthet, bättre tidspassning och utbyggd service har nu börjat på allvar. Vi kommer lägga fram en rad förslag för att SL ska öppna upp stationerna för service som ger stockholmarna mer tid att leva, säger Ilija Batljan, oppositionslandstingsråd för Socialdemokraterna.

– Idag står många av våra T-banestationer tomma, ödsliga, otrygga och i avsaknad av service. Med fler butiker, tjänsteföretag, bankomater, bibliotek och annan service gör vi stationerna trygga, moderna, bekväma och tidsbesparande, säger Ilija Batljan.

Skrivelsen bifogas pressmeddelandet.

Presskontakt: Ida Strutt, pressekreterare, 070-737 39 38, ida.strutt@politik.sll.se

www.socialdemokraterna.se/stockholm