2010-08-30

Pressinbjudan: OBS fel datum: S-V-MP lägger fram gemensamt personalpolitiskt program den 1 september S-V-MP bjuder in till pressfrukost onsdagen den 1 september, inte imorgon den 31 augusti, för att presentera de rödgrönas gemensamma personalpolitiska löften som kommer gälla för Stockholm läns landsting vid valseger den 19 september.

Stockholms läns landsting är en av landets tio största arbetsgivare och dessutom en av landets största upphandlare av varor och tjänster. Denna starka position ger möjlighet att på ett positivt sätt påverka utvecklingen och vara pådrivande i en riktning som skapar bättre förutsättningar till ökad kvalitet i hälso- och sjukvården och övrig landstingsfinansierad verksamhet.

Tid: Den 1 september klockan 10.00

Plats: S-kansliet i landstingshuset, hantverkargatan 45, Stockholm

Medverkande: Ilija Batljan finanslandstingsrådskandidat för Socialdemokraterna, Helene Sigfridsson, landstingsledamot och förstanamn för Miljöpartiet samt Håkan Jörnehed, vice gruppledare för Vänsterpartiet i landstinget.

Vi bjuder på kaffe och bulle.

Välkomna!

Presskontakt: Malin Appelgren (S), 070-737 41 64, malin.appelgren@politik.sll.se Elisabeth Richter (MP), 070-737 45 09, elisabeth.richter@politik.sll.se Ingrid Falk (V), 070-737 41 16 , ingrid.falk@politik.sll.se