Sista chansen få regnbågsflaggor på bussarna till Europride

Pressmeddelande från Socialdemokraterna i Stockholms läns landsting

2008-05-20

Presskontakt Ida Strutt Pressekreterare 070-737 39 38

Sista chansen få regnbågsflaggor på bussarna till Europride Idag lägger socialdemokraten Lars Dahlberg fram en skrivelse till SL:s styrelse där han föreslår att alla innerstadsbussar i SL-trafiken ska köra med regnbågsflaggor under Europride i sommar.

—Jag förutsätter att de borgerliga partierna går med på det här förslaget eftersom det fanns med som exempel på bra samarbeten för SL i ett gemensamt förslag till SL-styrelsen från mig, moderata SL-ordföranden Christer Wennerholm och folkpartistiske vice ordförande Lennart Rohdin tidigare i vår, säger Lars Dahlberg, socialdemokratiskt oppositionslandstingsråd och 2:e vice ordförande i SL.

—I år firar regnbågsflaggan 30 år som frihetssymbol och Stockholm står som värd för Europride. Jag tycker att det är självklart att vi ska fira det glädjande faktum att vi alla är unika och olika och visa upp Stockholm som en tolerant och öppen stad, säger Lars Dahlberg.