Unikt samarbete mellan Electrolux, stjärnkocken Tom Sjöstedt och Sodexo

Sodexo har ingått avtal med Electrolux om att driva företagsrestaurangen vid Electrolux huvudkontor i Stockholm. Restaurangen ska drivas gemensamt med stjärnkocken Tom Sjöstedt. Samarbetet gäller fr.o.m. den 1 januari 2011.

Under våren och sommaren har Electrolux i samarbete med Tom Sjöstedt och Sodexo utvecklat ett nytt exklusivt koncept för restaurangen. Ambitionen är att bli en vida omtalad företagsrestaurang. Det nya konceptet omfattar både mat och miljö i restaurangen samt ett utvecklat affärslunch- och cateringerbjudande. Den nya restaurangen invigs i januari 2011.

Tom Sjöstedt som idag arbetar som måltidsutvecklare för Sodexo, blir ansvarig för att välja råvaror, utveckla recept och komponera spännande rätter samt att sätta samman restaurangens menyer och cateringerbjudande. Sodexo ansvarar för personal och samordning.

-          Det ska bli grymt kul att få komma igång med det här uppdraget, säger Tom Sjöstedt. Vi har en klar och tydlig vision om vad vi vill uppnå med restaurangen. Vår ambition är att den ska bli en vida omtalad företagsrestaurang, en företagsrestaurang som både företag och medarbetare ska vara stolta över.

-          Electrolux är en världsledande tillverkare av hushållsmaskiner och professionell köksutrustning. Det är viktigt att vårt huvudkontor förmedlar och stärker Electrolux visioner och värderingar. Varje kontakt med restaurangen och dess erbjudande ska bygga vårt varumärke. Vi kan inte nöja oss med mindre än en förstklassig företagsrestaurang, säger Ulrika Kågström, Facility Manager Forum. Vi är otroligt glada för att vi nu har Tom Sjöstedt med på tåget.

-          Det är mycket glädjande att vi tillsammans med Tom har lyckats matcha de höga krav Electrolux har ställt upp genom sin nya strategi att satsa på en restaurang med hög attraktionskraft, säger Fredrik T Strand, VD Sodexo AB. Toms känsla för smak och vår breda erfarenhet av att driva företagsrestauranger med egen personal borgar för ett lyckat samarbete.”

I uppdraget ingår att driva företagsrestaurangen som serverar luncher till Electrolux’ personal samt besökare, Tabac med café och kioskutbud, catering för konferenser och möten samt möjlighet till representation. Det totala värdet på uppdraget uppgår till ca 10 miljoner.

För mer information kontakta:

Tom Sjöstedt, Måltidsutvecklare, tel 08-5788 5992
e-post: tom.sjostedt@kocklandslaget.se

Ulrika Kågström, Facility Manager Electrolux Forum, tel 08-738 6305
e-post: ulrika.kagstrom@electrolux.se

Pia Andersson, Stf Driftområdeschef, tel: 08-5788 5855
e-post: pia.andersson@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo

Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens – och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 5,7 miljarder kronor. Vi ingår i den franskägda Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 380 000 medarbetare. Koncernen omsätter 14,7 miljarder € och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris. Besök oss gärna på www.sodexo.se