LINDEX X ONCEMORE® - midsommarkollektionen

OnceMore® lanserar en kollektion tillsammans med Lindex inspirerad av den svenska floran.

För bara fyra år sedan lanserades OnceMore® som är en del av Södra, Sveriges största skogsägarförening med över 50 000 skogsägare. OnceMore® är en textilmassa som består av återvunna textilier och trä från hållbart brukade skogar. Idag lanserar OnceMore® och Lindex en Studiokollektion som gestaltar den svenska midsommaren.

Midsommarkollektionen, har sin grund i den svenska floran och det klassiska midsommarfirandet, kommer att finnas tillgänglig i utvalda butiker och online från den 15 maj. Kollektionen hyllar det svenska arvet kombinerat med Lindex moderna och feminina edge för att skapa ett riktigt mode-statement.

OnceMore® och Lindex påbörjade sitt samarbete 2022 och Lindex har fram tills nu producerat över en miljon plagg baserade på OnceMore®. Detta är OnceMore®’s första studiokollektion med Lindex. OnceMore® har en innovativ process där natur och mode möts i form av en textilmassa gjord på textiliavfall och trä från hållbart brukade skogar från Södras skogsägarfamiljer.

”Hyllningen som kollektionen gör till vårt svenska arv och den svenska naturen både i formgivning och i material, är ett bra exempel på mötet mellan Lindex och OnceMore®”, Tina Lemke, Marketing & Brand Experience Manager OnceMore®

OnceMore® och Lindex presenterade denna kollektion med en modeshow i Stockholm den 7 maj.
Modeshowen finns tillgänglig här: https://www.lindex.com/se/live-stream-at-lindex

Kollektionen som består av klänningar, toppar, byxor, shorts, kjolar, blusar och accessoarer med unika handritade blomstermönster.
Läs mer om kollektionen här: https://www.sodra.com/en/global/pulp/oncemore/brand-partnerships/lindex-studio-x-oncemore/

Om OnceMore

OnceMore® är en högkvalitativ dissolvingmassa gjord på återvunna textilier och trä från Södras hållbart brukade skogar. OnceMore® är en del av Södra, Sveriges största skogsägarförening som processar och förädlar virke från över 50 000 familjeägda skogar till förnybara produkter.

Om Lindex

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med ca 440 butiker på 18 marknader och onlineförsäljning världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter.

Södra bildades 1938 ur idén om att vi är starkare tillsammans. I dag är Södra Sveriges största skogsägarförening med fler än 50 000 familjeskogsbrukare som medlemmar. Tillsammans äger Södras medlemmar en världsledande industri som förädlar skogsråvaran till förnybara produkter inom massa, trä, byggsystem, flytande bioprodukter och energi. I vår skogsindustri jobbar 3 400 medarbetare och under 2023 omsatte Södra 29 miljarder kronor. Våra produkter exporteras över hela världen och tillsammans bidrar vi till ett naturligare samhälle. Med rötterna i skogen skapar vi framtiden.