SolTech Energy presenterar sina nuvarande återförsäljare där Svea Solar inte ingår

Den 22 november 2017 presenterade SolTech Energy ett samarbete med Svea Solar. Detta samarbete är i dagsläget inte pågående och SolTech har ersatt detta med främst våra egna dotterbolag Nyedal Solenergi, Swede Energy och NP-Gruppen samt en rad grossister och solenergibolag.

Utöver våra dotterbolag har bolaget återförsäljarsamarbeten med följande företag:

-       Kraftpojkarna och Rexel, de ledande grossisterna i Sverige

-       Benders, Solkraft Sverige, Soldags, Measol, Paneltaket,Deltbygg, Ecocharge och Jämtsol Energi AB

För mer information kontakta: Stefan Ölander, VD SolTech Energy Sweden AB (publ) Tel: 070-739 80 00. Epost: stefan.olander@soltechenergy.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SolTech Energy Sweden AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 28 juni 2019 kl. 10.45 CET.

Om SolTech Energy Sweden AB (publ)
SolTech Energy utvecklar och säljer estetiska och byggnadsintegrerade solenergiprodukter för alla former av fastigheter – kommersiella, offentliga och villor. Produkterna är en del av en fastighets yttre skal i form av ett tak eller en vägg med integrerade solceller för produktion av elektricitet. Koncernen bedriver även verksamhet i Kina där affärsmodellen består i att finansiera, äga och driva solenergianläggningar på kunders tak och sälja all elektricitet som produceras. I koncernen ingår även dotterbolagen Nyedal Solenergi, NP-Gruppen och Swede Energy samt de samägda bolagen ASAB i Sverige och ASRE i Kina. SolTech Energy Sweden AB (publ), handlas på First North vid Nasdaq Stockholm under kortnamnet SOLT och har cirka 25 000 aktieägare. Bolagets Certified Adviser Erik Penser Bank Telefon: 08-463 83 00.  Email: certifiedadviser@penser.se. Mer info på: www.soltechenergy.com