SolTechs integrerade solceller väljs av Vattenfall

Report this content

SolTech Energy Sweden AB (publ) har skrivit ett samarbetsavtal med Kraftpojkarna AB för distribution av SolTech ShingEl och SolTech RooF. Vattenfall köper solenergiprodukter från Kraftpojkarna och kommer erbjuda sina kunder SolTechs produkter med start under kvartal 1 2020.

SolTech är ledande inom estetiska och byggnadsintegrerade solceller som är taket, inte något ovanpå taket. Vattenfall har nu valt att utöka sitt produktutbud med SolTech ShingEl och RooF. Detta för att rikstäckande kunna erbjuda sina kunder en snygg och integrerad solenergilösning som dessutom är ett tak man kan gå på.

SolTechs samarbetsavtal med Kraftpojkarna innebär även att deras övriga 300 kunder inom solenergi nu får tillgång till SolTechs produkter. Kraftpojkarna är Skandinaviens största systemdistributör inom solenergi, laddinfrastruktur och energilagring och förvärvades i mars 2019 av OKQ8.

VD Stefan Ölander i en kommentar:
- Vi är mycket stolta över att Vattenfall nu väljer våra produkter och ser fram mot ett fruktbart samarbete med Kraftpojkarna och Vattenfall. Det är för tidigt att uttala sig om volymer, men det kan självklart bli ett positivt tillskott till Soltechs svenska försäljning.

För mer information kontakta: Stefan Ölander, VD SolTech Energy Sweden AB (publ) Tel: 070-739 80 00. E-post: stefan.olander@soltechenergy.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SolTech Energy Sweden AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 19 september 2019 kl. 13:30 CET.

Om SolTech Energy
SolTech Energy utvecklar och säljer estetiska och byggnadsintegrerade solenergiprodukter för alla former av fastigheter – kommersiella, offentliga och villor. Produkterna är en del av en fastighets yttre skal i form av ett tak eller en vägg med integrerade solceller för produktion av elektricitet. Koncernen bedriver även verksamhet i Kina där affärsmodellen består i att finansiera, äga och driva solenergianläggningar på kunders tak och sälja all elektricitet som produceras. I koncernen ingår även dotterbolagen Nyedal Solenergi, NP-Gruppen och Swede Energy samt de samägda bolagen ASAB i Sverige och ASRE i Kina. SolTech Energy Sweden AB (publ), handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet SOLT och har cirka 28.000 aktieägare. Bolagets Certified Adviser Erik Penser Bank Telefon: 08-463 83 00. Email:
certifiedadviser@penser.se. Mer info på: www.soltechenergy.com