Kungen besöker SOS Alarm

På eftermiddagen den 9 november besöker Kungen SOS-centralen i Stockholm.

- Det är otroligt värdefullt för oss att visa Kungen vilket viktigt samhällsuppdrag SOS Alarm har i arbetet med olyckor och kriser, säger Johan Hedensiö, VD SOS Alarm.

Kungen kommer att få en övergripande presentation av SOS Alarms verksamhet. Det inbegriper SOS Alarms Krisberedskapsfunktion (KBX), som dygnet runt bevakar nationella och internationella händelser som kan påverka tryggheten och säkerheten för allmänheten, samt den Nationella Produktionsledningen (NPL), som leder det operativa arbetet på SOS-centralerna. Dessutom görs en rundvandring i trafikrummet för att få en bild av SOS-operatörens roll och samordningen mellan SOS-operatörer, ambulansdirigenter, läkare, sjuksköterskor och ambulansbeställare.

Journalister erbjuds fototillfälle kl. 15.00-15.10 i entrén till SOS-centralen, Malmskillnadsgatan 64. Anmälan görs till press@sosalarm.se senast den 3 november.

Om SOS Alarm