Maria Khorsand ny VD för SOS Alarm

Maria Khorsand har utsetts till ny VD för SOS Alarm. Hon har sedan 2007 varit VD för SP – Sveriges Tekniska Forskningsinstitut. Maria Khorsand är även ledamot i SOS Alarms styrelse sedan 2009. Hon tillträder sin VD-position i början av nästa år.

”Jag är mycket stolt över att vi har lyckats rekrytera Maria Khorsand som VD", säger Eva Fernvall, styrelseordförande för SOS Alarm. "Maria har en lång och gedigen erfarenhet av ledande positioner i näringslivet, vilket borgar för hennes förutsättningar att leda SOS Alarm. Därtill är hon en inkännande och empatisk ledare och en erkänt duktig relationsbyggare, vilket har varit utslagsgivande i rekryteringsprocessen. SOS Alarms vision är att skapa ett tryggare Sverige för alla. Det förutsätter en ledare som kan skapa förtroende såväl bland allmänheten som internt hos de drygt 900 medarbetarna", avslutar Eva Fernvall.

”Det är med stor ödmjukhet och engagemang jag nu kommer att axla rollen som VD för SOS Alarm, säger Maria Khorsand. Mina år som styrelseledamot har gett mig en bra insikt och förståelse för verksamhetens styrkor, potential, utmaningar och utvecklingsresa. SOS Alarm är ett företag med hög kompetens, duktiga medarbetare som brinner för att skapa samhällsnytta. Vårt kärnuppdrag är att vara navet som skapar trygghet och säkerhet för medborgarna i Sverige", säger Maria Khorsand.

Om Maria Khorsand

2007 -  VD och koncernchef, SP – Sveriges Tekniska Forskningsinstitut
2006 - 2007  VD, Dell Sverige AB
2004-2006 Direktör, OMX - Financial Market