Säljstart för SOS Alarms tjänster inom kamerabevakning

Tillsammans med säkerhetsföretaget Mindmancer har SOS Alarm tagit fram en tjänst för intelligent kamerabevakning. Den första juni 2015 är det säljstart för detta tillskott i SOS Alarms tjänsteportfölj.

Som den största lamcentralen i Sverige och med ett ansvar för fler än nio miljoner invånares trygghet har SOS Alarm tagit steget in i den snabbväxande marknaden för intelligent kamerabevakning. Samarbetet med säkerhetsföretaget Mindmancer har genererat i tjänsten ”Kamerabevakning” som detekterar och analyserar händelser i ett bevakat område. Med hjälp av ett videolarm kopplat till en SOS-central kan rätt åtgärder larmas ut enligt överrenskommen åtgärdsplan.

- Vi är glada över att nu lansera tjänsten ”Kamerabevakning”. Det har funnits ett ökat önskemål från våra kunder om en kamerabevakningstjänst. Det är ofta är ett skallkrav i upphandlingar som gäller helhetslösningar inom säkerhetsområdet. Det har varit spännande att se hur dessa önskemål har omvandlats till en ny tjänst genom SOS Alarms breda kompetens, säger Peter Söderlund, Affärsområdeschef Säkerhet och Jourtele vid SOS Alarm.

Säljstart för tjänsten ”Kamerabevakning” är den första juni. Läs mer om tjänsten på www.sosalarm.se/kamerabevakning

Pressjour SOS Alarm

08-205 307