SOS Alarm toppar myndighetsbarometer för fjärde året i rad

SOS Alarm har högst förtroende vid en jämförelse mellan myndigheter som gjorts av Nordic Brand, ett analysföretag kopplat till Stockholms universitet. Hur myndigheten eller organisationen styrs, hur effektivt resurserna används och hur väl de levererar de tjänster de ansvarar för, är faktorer som har vägts in i analysen.

– SOS Alarms uppdrag är både viktigt och komplext. Vi förmedlar snabb hjälp i akuta nödsituationer via 112, vi arbetar för att fungera som ett nav i svensk krisberedskap och vi erbjuder en rad säkerhetstjänster, säger Maria Khorsand, VD vid SOS Alarm.

– Det höga förtroendet från allmänheten är en viktig bekräftelse på att vi möter människors behov på rätt sätt i rätt situationer. Jag är mycket stolt över våra engagerade och kompetenta medarbetare som dagligen har tusentals kontakter med dem som är i behov av stöd och hjälp i akuta situationer eller förebyggande kring trygghets- och säkerhetstjänster. Nu arbetar vi vidare tillsammans för att ta ytterligare steg mot ett tryggare Sverige för alla, säger Maria Khorsand, VD vid SOS Alarm.

SOS Alarm toppar Nordic Brands förtroendebarometer för 2018 före Livsmedelsverket, Sjöfartsverket och Luftfartsverket. Även för Polisen, Säpo, MSB och domstolsväsendet ligger förtroendet relativt högt.