Ytterligare tre landsting förlänger avtalen med SOS Alarm

Landstingen i Värmland och Örebro län har beslutat att förlänga avtalen med SOS Alarm avseende vårdprioritering och ambulansdirigering.

De nya avtalen gäller till den 30 juni 2018. Även Region Gotland har beslutat att förlänga avtalet med SOS Alarm till den 31 maj 2016.

– Flera av våra avtal omförhandlas under året och vi är mycket stolta över det förnyade förtroendet som nu landstingen i Värmland och Örebro län samt Region Gotland visar SOS Alarm. Tillsammans skapar vi en väl fungerande och integrerad larm- och vårdkedja. Vi ser fram emot att fortsätta att förvalta och utveckla uppdragen för dessa landsting och tillsammans med dem arbeta med den hjälpsökande i fokus, säger Åke Kjellin, Affärsområdeschef SOS Vård.

Pressjour SOS Alarm
08-205 307