Sotkamo Silver's kvartalsrapport för januari-september 2023 publiceras den 25 oktober 2023

Sotkamo Silver AB, Pressmeddelande, den 19 oktober 2023 kl 09:00 finsk tid (08:00 CET)

Sotkamo Silver's kvartalsrapport för januari-september 2023 publiceras den 25 oktober 2023 runt klockan 09.00 finsk tid (08.00 CET). Webbsändningen till investerarna kommer att hållas klockan 13:00 finsk tid (12.00 CET).

Presentationen ges på finska och materialet är på engelska. Websändnigne kan följas direkt på:

Presentation kommer att finnas tillgänglig på företagets hemsida:

Mikko Jalasto, CEO
mikko.jalasto@silver.fi
tel. +358 50 482 1689

Om Sotkamo Silver

Sotkamo Silver är ett gruv- och malmprospekteringsföretag som utvecklar och utnyttjar mineralfyndigheter i Kajanaland i Finland. Sotkamo Silver stöder den globala utvecklingen mot grön omställningsteknik och producerar de metaller som behövs på ett ansvarsfullt sätt och genom att ta hänsyn till lokala intressenter. Sotkamo Silvers huvudprojekt är en silvergruva i Sotkamo, Finland. Förutom silver producerar gruvan guld, zink och bly. Bolaget har även gruv- och malmprospekteringsrättigheter för mineralfyndigheter i närheten av silvergruvan i Kajanaland. Sotkamo Silverkoncernen består av moderbolaget Sotkamo Silver AB och dess helägda finska dotterbolag (Sotkamo Silver Oy). Sotkamo Silver är noterat på NGM Main Regulated i Stockholm (SOSI), Nasdaq Helsinki (SOSI1) och Börse Berlin.

Sotkamo Silver tillämpar International Financial Reporting Standards IFRS, såsom de antagits av den Europeiska Unionen. ISIN-nummer för Sotkamo Silver AB:s aktier är SE0001057910. Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 213800R2TQW1OZGYDX93.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.silver.fi