McDonald’s tar kontroll över sin musik med Soundtrack Your Brand

Report this content

Stockholm, 28 oktober 2015 – Soundtrack Your Brand, en pionjär inom företagstjänster för musikstreaming, uppbackad av Spotify, har påbörjat ett samarbete med McDonalds, en pionjär inom digitaliseringen av restaurangupplevelsen.

McDonald’s Sverige har länge legat i framkanten av restaurangbranschens digitala utveckling, från att använda digitala menyskyltar till att ha en av Sveriges mest nedladdade smartphoneappar. Nu hjälper Soundtrack Your Brand McDonald’s Sverige att fortsätta sin resa mot att utveckla en mer skräddarsydd och interaktiv digital kundupplevelse genom musik.

”Vi har samarbetat med Soundtrack Your Brand för att bryta ny mark inom musik i kommersiella miljöer. När det kommer till kundupplevelsen är varje detalj viktig, och det är häpnadsväckande hur mycket man kan åstadkomma med hjälp av musik”, säger Kajsa Dahlberg Gardiner, Digital Lead på McDonald’s Sverige.

Med Soundtrack Your Brands plattform, som ger såväl stora kedjor som mindre, lokala verksamheter möjligheten att använda musik för att stärka varumärken, fick McDonald’s Sverige tillgång till Spotifys musikbibliotek och verktygen som krävdes för att skapa ett unikt brand sound för McDonald’s Sverige. Då Soundtrack Your Brands team med musikkuratorer arbetar löpande med att uppdatera spellistorna, kan McDonald’s nu styra sitt sound på 129 olika platser och spela rätt musik, varje minut, alla dagar.

Klicka här för att se filmen om hur McDonald’s Sverige och Soundtrack Your Brand har arbetat tillsammans för att skapa en interaktiv musikupplevelse i restaurangerna.

För mer information:
Oscar Karlsson
Brunswick Group
syb@brunswickgroup.com
Tel +46 (8) 410 32 180

Om Soundtrack Your Brand:
Soundtrack Your Brand levererar en komplett företagstjänst för musikstreaming, inklusive Spotify BusinessTM, som ger företag möjlighet att använda musik för att stärka varumärken. Den skalbara lösningen fungerar för såväl stora kedjor som mindre, lokala verksamheter. Genom att kombinera innehållsplanering, marknadsföring, datahanteringsverktyg och en enkel betalningsmodell, uppbackad av Spotifys katalog med över 30 miljoner låtar, är Soundtrack Your Brands tjänst det bekymmerfria sättet att koppla samman varumärken och fans för att skapa värde.  www.soundtrackyourbrand.com