10.000 i extra sponsorpengar till Knislinge SMU – Ny omröstning utlyses!

Sparbanken 1826 lät kunderna rösta om extra sponsorpengar och Knislinge SMU fick 51,34% av rösterna och 10.000 kronor. Vilken förening röstade du på? Bland de 168 837 inkomna rösterna kan vi tyvärr skönja ett mönster av överdrivit röstande. Därför öppnar vi upp för en ny omröstning om ytterligare 10.000 kronor till en förening i Östra Göinge.

I slutet av februari uppmanade Sparbanken kunderna att nominera och rösta på en förening, som skulle få 10.000 kronor i extra sponsorpengar. Nio föreningar nominerades och dessa tävlade om folkets röster mellan den 1-12 mars på bankens webbplats.

Tanken var att man endast skulle kunna rösta en gång per person, men vi ville samtidigt inte begränsa röstningen per dator om man är flera i familjen som delar på samma dator. Vi fick in otroliga 168 837 röster, men tyvärr kan vi skönja ett mönster som visar att någon eller några medvetet har överutnyttjat möjligheten att rösta flera gånger. Detta har missgynnat de andra föreningarna, vilket vi beklagar.

Knislinge SMU kommer att få sina 10.000 kronor, men vi öppnar upp för ännu en ny omröstning om ytterligare 10.000 kronor bland de andra åtta föreningarna mellan den 19-23 mars. Vis av erfarenhet kommer man nu bara att kunna rösta en gång per dator.

Under året kommer Sparbanken 1826 att lotta ut extra sponsorpengar i de fem kommuner som banken verkar i. Först ut var föreningarna i Östra Göinge kommun, föreningarna i Kristianstad får chansen fr o m 20 april och resterande 3 kommuner  får sina chanser längre fram under året. Håll utkik på sparbanken1826.se!