3 800 elever på äventyr i Skånes Djurpark

I vår kommer 3 845 elever att tillbringa en heldag i Skånes Djurpark på initiativ av Färs & Frosta Sparbank. Inbjudan går ut för fjärde året i rad och omfattar alla klasser i årskurs 2, cirka 4000 elever, i bankens verksamhetsområde (Eslöv, Höör, Hörby, Kävlinge, Lund, Lomma, Simrishamn, Sjöbo, Staffanstorp, Svalöv, Tomelilla och Ystad kommun). Startskottet går idag, den 7 april, då de första klasserna anländer för ett heldagsäventyr i djurparken.

- I år är det fler elever än någonsin som kommer till Skånes Djurpark genom vårt skolprojekt. Vi är väldigt glada för att vi via vår stiftelse, Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta, kan erbjuda skolorna denna utflyktsdag helt kostnadsfritt. Bussar kommer att transportera eleverna mellan skolan och djurparken och på plats finns extra aktiviteter för just våra skolklasser, säger Maria Wallinius, Marknadschef på Färs & Frosta Sparbank.

Syftet med projektet är att ge barnen en minnesvärd dag med roliga pedagogiska aktiviteter som resulterar i kunskap och inspiration till fortsatt lärande om nordiska djur och nordisk natur.

- Tack vare samarbetet med Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta kan vi återigen se fram emot att låta djurparken fyllas av andraklassare. Våra guider och djurvårdare är redo att ta emot barnen och ge dem och deras lärare en härlig dag tillsammans med våra djur i vacker natur, säger Anna Blinkowski, projektledare på Skånes Djurpark.

Pressinbjudan
Projektet pågår mellan 7 april till 4 juni. Varmt välkommen till parken under en dag då elever från ditt bevakningsområde är där, mer information om skolor och datum hittar du här: http://www.skanesdjurpark.se/skoldagar

Vänligen föranmäl intresse till Anna Blinkowski på 0762-25 73 33.

För ytterligare information kontakta:
Nomie Gustafsson, Verkställande tjänsteman Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta
nomie@sparbanksstiftelsenfof.se, 0416-261 91

Anna Blinkowski, Projektledare Skånes Djurpark
anna@skanesdjurpark.se, 0762-25 73 33

Om Färs & Frosta Sparbank
Färs & Frosta Sparbank har 18 kontor i 12 skånska kommuner, 240 medarbetare och 142 000 kunder. Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta är majoritetsägare i banken och har sedan den instiftades beviljat mer än 200 miljoner till lokal utveckling i de kommuner där banken är verksam.