Avisering om förtida inlösen av obligationslån nummer 16

Med hänvisning till punkt 17 i slutliga villkor, meddelas att Sparbanken Skåne AB (publ) beslutat att tillämpa förtida inlösen (call) av alla utestående obligationer avseende obligationslån med lånenummer 16, ISIN SE0013104270.

Förtida inlösen görs per den 11 december 2023 till 100 procent av nominellt belopp. Obligationerna kommer att avnoteras från Nasdaq Stockholm i samband med inlösendagen.

Sparbanken Skåne emitterande per den 3 oktober 2023 två nya seniora obligationer på 1 200 miljoner kronor respektive 800 miljoner kronor. Den första med en löptid på tre år och med en rätt att lösas in efter två år, den andra är en grön obligation med en löptid på fem år och med en rätt att lösas in efter fyra år.

Transaktionerna är ett led i Sparbanken Skånes långsiktiga finansieringsstrategi och finansieringsplan.

Mikael Forsberg, CFO, 044-13 82 17
Kristian Svensson, pressansvarig, 046-16 23 09