Bankverksamheten i Önnestad flyttar

Den 30 juni kommer bankverksamheten i Önnestad att flytta till närliggande kontor inom Sparbanken 1826.

Banken utvärderar kontinuerligt varje kontors möjlighet att bedriva bankverksamhet utifrån flera aspekter som lönsamhet, kundunderlag, arbetsmiljö, och säkerhet. Den samlade bedömning gör att verksamheten nu flyttas från Önnestad till Näsby. Företagskunderna hälsas som tidigare välkomna till kontoret i Vä.

- Mona Birgersson, som är ett välkänt ansikte på kontoret i Önnestad, kommer att flytta med till vårt kontor på Näsby. Där kommer hon att arbeta som privatrådgivare, vilket innebär att våra kunder kan boka tid för ekonomisk rådgivning precis som förut, säger Marcus Nilsson, Affärschef i Sparbanken 1826.

För ytterligare information:
Marcus Nilsson, Affärschef, , 044-13 86 01
Karina Isacsson, Sparbankschef Näsby, 044-13 85 29
Inga Hansson, Sparbankschef Vä, 044-13 85 72

Fakta om Sparbanken 1826

• 25 mars 1826 - Bildades Christianstads Läns Spar bank.
  • 1863 - Banken ändrade namn till Sparbanken i Christianstad.
  • 1966 - Banken ändrade namn till Kristianstads Sparbank.
  • 2008 - Efter fusion med Tyringe Sparbank och förvärv av sju Swedbank-kontor i Hässleholm och Osby kommuner bildas en ny regional Sparbank i nordöstra Skåne - Sparbanken 1826.
  • 2009 - Förvärv att Swedbanks kontor I Olofström. Banken finns nu i 5 kommuner, har ca 300 anställda och en affärsvolym på ca 47 miljarder kronor. Bankens ambition är att skapa Sveriges starkaste regionala Sparbank.