Färs & Frosta Sparbank och Skånes Djurpark samarbetar i skolprojekt för årskurs 2

För tredje året i rad bjuder Färs & Frosta Sparbank och Skånes Djurpark in elever i årskurs 2 till Skånes Djurpark. Inbjudan omfattar alla klasser i årskurs 2, cirka 4000 elever, i bankens verksamhetsområde – Eslöv, Höör, Hörby, Kävlinge, Lund, Lomma, Simrishamn, Sjöbo, Staffanstorp, Svalöv, Tomelilla och Ystad kommun. Startskottet går idag, då de första klasserna anländer för ett heldagsäventyr i djurparken.

- Vi kan, tack vare vår ägarstiftelse Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta, erbjuda skolorna denna utflyktsdag helt kostnadsfritt. Bussar kommer att gå i skytteltrafik mellan skolorna och Skånes Djurpark och på plats i parken finns extra aktiviteter för just våra skolklasser, säger Maria Wallinius, Marknadschef på Färs & Frosta Sparbank.

Syftet med projektet är att ge barnen en minnesvärd dag med roliga pedagogiska aktiviteter som resulterar i kunskap och inspiration till fortsatt lärande om nordiska djur och nordisk natur.

- Tack vare samarbetet med Sparbanksstiftelsen Färs och Frosta ser vi återigen fram emot att låta djurparken fyllas av andraklassare. Våra guider och djurvårdare är redo att ta emot barnen och ge dem och deras lärare en härlig dag tillsammans med våra djur i vacker natur, säger Anna Blinkowski, Djursamordnare på Skånes Djurpark.

Pressinbjudan
Projektet pågår mellan 10 april till 30 maj. Varmt välkommen till parken under en dag då elever från ditt bevakningsområde är där.

För ytterligare information kontakta:
Charlotta Fraenkel, informatör Färs & Frosta Sparbank
charlotta.fraenkel@fofspar.se, 046-37 18 79