Färs & Frosta Sparbank växer i Ystad

Nu är det snart dags för Färs & Frosta Sparbanks invigning av de nyrenoverade lokalerna på gågatan vid Österportstorg. Kontorsytan har ökat till det dubbla och personalstyrkan har gått från sju medarbetare till tio. Måndagen den 22 augusti firar vi detta med Öppet Hus kl. 17-20. Välkommen!

- Färs & Frosta Sparbank öppnade kontor i Ystad 2008. Vi fick ett mycket positivt mottagande från Ystadborna redan från början. Vi märkte snabbt att det fanns ett behov av att bygga ut för att möta efterfrågan. Sju medarbetare från starten har blivit tio, och fler är på väg in, säger Caisa Persson, bankchef i Ystad.

Ombyggnationen drog igång i februari och sedan dess har bankkontoret på Stora Östergatan 49 fått en ordentlig ansiktslyftning. Kontorsytan har utökats till det dubbla och det finns nu en separat avdelning för företagsrådgivning och flera nya mötesrum för privat rådgivning.

Måndagen den 22 augusti kl. 10.00 går startskottet för en invigningsvecka med olika aktiviteter på bankkontoret. Välkommen till Öppet Hus kl. 17-20 med ”nyöppningsmingel” för inbjudna gäster. Färs & Frosta Sparbanks VD Bertil Engström finns på plats under kvällen och personalen på Ystadkontoret presenterar sig och berättar mer om verksamheten. Vi bjuder på mingelmat.

Tala gärna om att du kommer! Kontakta Charlotta Fraenkel, informatör på Färs & Frosta Sparbank:

E-post: charlotta.fraenkel@fofspar.se