Fastighetsbyrån flyttar in hos Sparbanken 1826

Under det gångna året har Sparbanken 1826 stärkt samarbete med Fastighetsbyrån, allt för att skapa en komplett service till våra kunder. I Kristianstad har Fastighetsbyrån redan flyttat in i de nyrenoverade lokalerna på Cardellsgatan och i Olofström kommer Fastighetsbyrån att ta plats i bankens hus från och med måndagen den 18 februari.

Att köpa och sälja hus är oftast de största enskilda affärerna i livet. Sparbanken 1826 har därför stärkt samarbetet med Fastighetsbyrån för att så långt det är möjligt hjälpa till att förenkla husaffären.

-  Vi tror på det personliga mötet och en helhetssyn för att utveckla kundernas ekonomi. Därför är vi glada att våra kunder nu även kan träffa sin fastighetsmäklare i samma lokaler som banken, säger Daniel Lundberg, Sparbankschef Blekinge.

Från och med måndagen den 18 februari finns Fastighetsbyrån i sina nya lokaler och under samma tak som Sparbanken 1826 på Ö Storgatan 11 i Olofström. I Kristianstad har Fastighetsbyrån sedan tidigare flyttat in i de nyrenoverade lokalerna på Cardellsgatan.

Detta är helt i linje med Sparbankens 1826 långsiktiga strategi, att ständigt förenkla och bredda servicen med allt från nya bankfack, kontanter till jurister och nu även med närhet till kompetens kring husaffären.

-  Vi hälsar Lars Ericsson, Mikael Stenberg och Dan Sandelin, som har rötter från Jämshög, välkomna till sina nya lokaler hos oss på Ö Storgatan.  Precis som de tidigare nyanställningarna på Sparbanken 1826 i Olofström blir de ett välkommet tillskott i vår service, avslutar Daniel Lundberg.

Daniel Lundberg, Sparbankschef Blekinge, 0454-30 85 12 eller 0703-59 74 12
Dan Sandelin, Fastighetsmäklare och Franchisetagare Fastighetsbyrån, 044-12 62 62 eller 0708-12 71 94

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 har en affärsvolym på 57 miljarder och 300 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge. Banken är Sveriges äldsta sparbank och den största sparbanken inom Sparbankernas Riksförbund. Verksamheten utgår från det personliga mötet och en helhetssyn för att utveckla och trygga kundernas ekonomi.

Om Fastighetsbyrån
Fastighetsbyrån har samma mål idag som när dåvarande Sparbanken startade Fastighetsbyrån 1966: att vara bäst i landet på att förmedla villor, bostadsrätter och fritidshus på ett affärsmässigt och professionellt sätt till både köpare och säljare.