Nya tider i Degeberga!

Fr o m den 1 april öppnar vi upp sparbankskontoret i Degeberga till 18.00 ytterligare en dag i veckan. De nya tiderna innebär att vi kan erbjuda våra kunder utökad personlig rådgivning och större tillgänglighet.

Fr o m den 1 april kan de boende i området besöka sitt lokala sparbankskontor mellan 10.00 och 18.00 både på måndagar och på torsdagar, vilket ger utökade möjligheter att utnyttja sitt lokala sparbankskontor även om man arbetar på annan ort. Övriga dagar har kontoret öppet till 13.00.

- Historiskt sett har torsdagen varit vår enda långdag, men nu öppnar vi alltså upp till 18.00 både på måndagar och på torsdagar. Några av våra kontor har sedan tidigare haft öppet till 18.00 två dagar i veckan och det har fallit väl ut på de lokala marknaderna, säger Marcus Nilsson, Affärschef på Sparbanken 1826.

Inom kort kommer även kontoret att renoveras och få utökade lokaler genom att den intilliggande frisörsalongen tas i anspråk. Byggnationerna beräknas vara klara den 1 juni.

- Vi bygger om för att ge både kunder och medarbetare en bättre miljö, men vi bygger även om för att få plats med mer personal. Under våren förstärker vi successivt kontoret med 3 medarbetare och den 1 september börjar dessutom vår nya Sparbankschef, Jenny Svensson, berättar Marcus Nilsson.

Marcus Nilsson, Affärschef, 044-13 86 01

Fakta om Sparbanken 1826

• 25 mars 1826 - Bildades Christianstads Läns Spar bank.
  • 2008 - Efter fusion med Tyringe Sparbank och förvärv av sju Swedbank-kontor i Hässleholm och Osby kommuner bildades en regional sparbank i nordöstra Skåne - Sparbanken 1826. Banken har 21 kontor i 4 kommuner, ca 300 anställda och en affärsvolym på ca 44 miljarder kronor.
    Bankens ambition är att vara Sveriges starkaste sparbank - Nära dig.
  • Degebergakontoret har 9 anställda och har fr o m 1 april öppet mån och tors 10.00-18.00, övriga dagar 10.00-13.00.