Pressinbjudan - Utvecklingsstiftelsen fortsätter att stödja näringslivets, idrottens och ålfiskets utveckling

Utvecklingsstiftelse Sparbanken 1826 fortsätter att stödja långsiktiga projekt som visar på konkreta resultat. Utvecklingsstiftelsen har tidigare beviljat bidrag till NyföretagarCentrum i både Kristianstad och Hässleholm. I år erhåller NyföretagarCentrum i Osby bidrag för en nystart som ska stödja nya företagare i Osby kommun. Team Sparbank 1826/Skånes Idrottsförbund får fortsatt stöd för att främja utvecklingen av bygdens unga idrottstalanger och Ålfonden får ytterligare medel till att slå vakt om ålfisket.

Utvecklingsstiftelse Sparbanken 1826 stödjer långsiktiga projekt, som syftar till att utveckla livskvalitén och möjligheterna att bo och verka i vår region. Sedan stiftelsen startade 2004, har stiftelsen beviljat mer än 30 mkr i bidrag till olika projekt.

- Vi vill att det ska vara gott att leva i vår region och vi vill påverka och bidra till en sund, bättre och levande bygd till nytta för många generationer framöver, säger Bo Lundgren, verkställande tjänsteman i utvecklingsstiftelsen.

Bland årets ansökningar har styrelsen nu bestämt vilka som erhåller bidrag under 2009 och dessa är:

• NyföretagarCentrum Osby: 6.250 kr
  • Team Sparbank 1826/EIC Nordöstra Skåne - Skånes Idrottsförbund: 150.000 kr
  • Ålfonden: 50.000 kr

På presskonferensen får du möjlighet att ställa frågor till representanter från de olika mottagande organisationerna. Såväl Ålfonden som Team Sparbank 1826 kommer att berätta om hur tidigare anslag har bidragit till respektive verksamhet.

Tid och Plats
Fredag 13 november kl. 10.00 på Sparbanken 1826, Ö Boulevarden 54, på 5:e vån.

Närvarande
Per Frankenius, Ordförande Utvecklingsstiftelse Sparbanken 1826