Pressinbjudan: Skånes Idrottsledarstipendier 2015

Det är dags att fira årets mottagare av Skånes Idrottsledarstipendier på Sparbanken Skåne Arena i Lund. Bakom evenemanget står Sparbanksstiftelserna i Skåne* och Skåneidrotten som tillsammans delar ut 200 stipendier till idrottsledare i Skåne.

Idrottsrörelsen bygger till stor del på det ideella ledarskapet. Runt 77 000 ledare är engagerade inom skånsk idrott och tillsammans lägger de ner tusentals timmar varje år. Årets stipendiater har nominerats av sina föreningar och representerar många olika sportgrenar. Gemensamt för dem alla är att de viger en stor del av sin fritid för att hjälpa och stötta aktiva inom ungdomsidrotten. Varje stipendium är på 10 000 kronor, varav stipendiaten får 7000 för sina goda ledarinsatser och föreningen som nominerat får 3000 kronor som stöd till verksamheten.

Kvällens program:
Drygt 370 gäster kommer att befinna sig på Arenan i Lund onsdagen den 20 maj: stipendiater (170 personer) samt representanter från idrottsföreningar i hela Skåne. Förutom utdelning av stipendier står mat, mingel och underhållning på agendan.

Konferencier är Suzanne Sjögren från TV 4 Sporten och Per-Ola Sandberg, från radiokanalen Guldkanalen, bidrar med underhållning med bandet Svedala Allstars . Det blir också uppvisningar på scen i capoeira och cheerleading.

När och var: onsdagen den 20 maj, kl.18.00-21.00 på Sparbanken Skåne Arena i Lund.

Välkommen att delta!
Representanter från media är välkomna att vara med på evenemanget. Vill du delta under hela kvällen, vänligen anmäl dig till Helen Johansson på helen.johansson@sparbankenskane.se. Detta för att vi ska kunna beräkna antalet sittande gäster under middagen.

För ytterligare information kontakta:
Nomie Gustafsson, Verkställande tjänsteman Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta
nomie@sparbanksstiftelsenfof.se, 0416-261 91

Sanne Mårtensson, Verkställande Tjänsteman Sparbanksstiftelsen Skåne
sanne.martensson@sparbanksstiftelsenskane.se, 0733-72 26 06

Patrik Karlsson, Distriktsidrottschef Skåneidrotten
patrik.hansson@skaneidrotten.se, 010-476 57 13

*Sparbanksstiftelserna i Skåne är Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta, Sparbanksstiftelsen Skåne, Sparbanksstiftelsen 1826, Sparbanksstiftelsen Gripen, Sparbanksstiftelsen Öresund.