Skoltävlingen Cykla och vinn lockar många deltagare under Ringsjön Runt

Imorgon är det dags för motionsloppet Ringsjön Runt. Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta och Skånes Cykelförbund fortsätter sin friskvårdssatsning Cykla och vinn – ett skolprojekt öppet för alla klasser i årskurs 7-9 i de tolv kommuner där Färs & Frosta Sparbank finns. I år deltar hela 610 ungdomar och föräldrar i Cykla och vinn.

Varje skola får delta med valfritt antal lag à tio deltagare, varav 3-5 vuxna. Alla lag som fullföljer loppet med minst nio lagmedlemmar deltar i utlottningen av fina priser. Sparbanksstiftelsen delar i år ut  105 000 kr, vilket betyder att var tredje klasslag vinner 5000 kr.

Prisutdelningen äger rum 12.30 vid målgången av Ringsjön Runt (gräsplanen bakom Björkviksbadet). Priserna delas ut av sparbankstiftelsens ordförande Kristina Liljerup och konferencier Ingvar Oldsberg.

Frågor besvaras av Nomie Gustafsson, verkställande tjänsteman på Sparbanksstiftelsen Färs & Frosta: 072-533 23 67, nomie@sparbanksstiftelsenfof.se