Sparbanken 1826 inviger nygammalt kontor i Osby

Sparbankens kontor i Osby har genomgått en omfattande renovering för att
ge både kunder och medarbetare en bättre miljö. Onsdagen den 29 juni mellan
kl10.00 och15.00 blir det husesyn och invigningsfest. Välkommen!

Sparbankskontoret i Osby har renoverats för att möta dagens och morgondagens krav på god kund- och arbetsmiljö. En rejäl översyn av säkerheten har även genomförts och ny säkerhets-utrustning och slutna kontantsystem har installerats.

-   Efter mycket bankande och borrande har vi äntligen fått nya fräscha lokaler. Det har varit en prövande tid, men alla våra kunder har visat stort tålamod och det tackar vi för. Nu är vi klara och vill gärna visa hur bra det har blivit. Därför bjuder vi på husesyn den 29 juni, berättar Gunilla Bengtsson, Sparbankschef i Osby.

Firandet startar redan 09.45 utanför banken. Klockan 10.00 klipps bandet och banken öppnar för alla som vill komma in och titta. Banken har sedan öppet till klockan 15.00.

-   Vi bjuder på fika och det blir även lite roliga ballongtricks, fortsätter Gunilla Bengtsson, som även slår ett slag för allsångskvällen i Centralparken kl 18 samma dag.

Sparbankskontoret i Osby har även förstärkts personellt och sedan årsskiftet finns det fyra nya ansikten på kontoret som nu har totalt 12 medarbetare.

-   Vi arbetar för att utveckla kundernas ekonomi och tack vare att vi byggt om har vi nu fått helt andra möjligheter att i lugn och ro träffa våra kunder. Kom gärna in och prata ekonomi med oss, avslutar Gunilla Bengtsson.

Gunilla Bengtsson, Sparbankschef Osby, 0479-158 09 eller 0703-40 07 47
Marcus Nilsson, Affärschef, 044-13 86 01, eller 0706-88 81 08

Om Sparbanken 1826
Sparbanken 1826 verksamhet utgår från det personliga mötet och ett helhetsansvar för att utveckla och trygga kundernas ekonomi. Vår vinst stannar i våra hemtrakter för att bidra till samhällets och bankens utveckling.  Med en affärsvolym på 55 miljarder och drygt 300 anställda, telefonbank och 20 kontor i Skåne och Blekinge, är banken idag Sveriges äldsta sparbank och den största sparbanken inom Sparbankernas Riksförbund.

Sparbanken1826.se > info@sparbanken1826.se > 044-18 26 00 > facebook.se/sparbanken1826