Sparbanken 1826 öppnar upp för chatt på nätet

Nu kan bankens kunder få svar på ekonomiska frågeställningar utan att gå till banken. Med en chatt på nätet vill banken bidra till ett större intresse för ekonomiska frågor samt ge möjlighet att hemifrån i lugn och ro komma i kontakt med banken, vilket både är modernt och miljövänligt.

Sparbanken 1826 följer med i tiden och öppnar därför upp en chatt för att inspirera fler att komma igång med sitt sparande och se över sina försäkringar, utgifter och lån.  Med en chatt på nätet vill banken nå kundgrupper som man annars inte träffar.

- Vi vill vara nära våra kunder, men trots våra 20 kontor i verksamhetsområdet når vi inte alla. Genom chatten kan vi nu ”prata” med kunderna direkt utan att de lämnar vardagsrummet, säger Ingelise Gudmann, Affärschef i Sparbanken 1826.

Sparbanken 1826 brinner för moderna lösningar och vill bidra till ett öppnare samhälle. Under sommaren 2009 öppnade banken upp gratis surfzoner kring bankens kontor i Hässleholm och Kristianstad. Surfzonerna gör det möjligt att surfa snabbt och trådlöst på kontoret eller i närheten med mobiltelefon eller bärbar dator.  Nu lanseras alltså chattjänsten, som dessutom är miljövänlig.

- Banken är sedan november 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001:2004, vilket gör det extra roligt att lansera en miljövänlig tjänst, avslutar Ingelise Gudmann, som även är ansvarig för bankens miljöarbete.

Chatten öppnas första gången på måndag den 15 mars kl 10.00  – 11. 30 via bankens webbplats http://www.sparbanken1826.se.

Maria Carlqvist, Chef Telefon & Internetbanken, 044-13 84 46
Ingelise Gudmann, Affärschef, 044-13 84 36