Sparbanken 1826 smygöppnar Banktorg i Hässleholm

Sparbankens kontor i Hässleholm har genomgått en omfattande renovering för att ge både kunder och medarbetare en bättre miljö. Ett Banktorg med generösa öppettider har skapats för att öka tillgängligheten till både automater och för spontana expeditions-ärenden. Banktorget är öppet mellan 08.00-19.00 på vardagar och på lördagar mellan 08.00-15.00. Imorgon den 5 september kan man här även skåda en utställning från BoDagar 2009.

Sparbankskontoret i Hässleholm har renoverats för att möta dagens krav på god kund- och arbetsmiljö. De ljusa och trevliga lokalerna har möblerats med ändamålsenliga kontorsmöbler för att underlätta bankarbetet och göra det bekvämt för kunderna.

Ett Banktorg med generösa öppettider har skapats för att öka tillgängligheten till både automater och för spontana expeditionsärenden. På Banktorget kan man även, precis som i Kristianstad, surfa fritt på bankens trådlösa nätverk, en så kallad Hot Spot.

- Vi vill vara en öppen, modern och tillgänglig bank, som kan betjäna de kunder som rör sig i stadskärnan under handelns öppettider. Här går vi mot strömmen i vår bransch, säger Håcan Nilsson, Affärschef i Sparbanken 1826 Hässleholm.

Kontoret i Hässleholm har sedan ett par år tillbaka öppet varje vardag mellan 10.00 - 18.00, både för bokad rådgivning och för kassaärenden. Banktorget kommer att vara öppet varje vardag mellan 08.00 - 19.00 och på lördagar 08.00 - 15.00.

- Vi kommer dessutom att bemanna Banktorget mellan 10.00 - 18.00 på vardagar och mellan 10.00 - 15.00 på lördagar, berättar Håcan Nilsson.

Sparbanken 1826 kommer att inviga det nygamla kontoret den 26 september med flera olika aktiviteter.

- Mer information kring invigningen avslöjas inte dag. Vi är dock så glada och stolta över vårt nygamla kontor att vi därför smygöppnar Banktorget redan nu, avslutar en hemlighetsfull Håcan Nilsson

Håcan Nilsson, Sparbankschef Hässleholm, 0451-430 57 eller 0705-16 59 40

Fakta om Sparbanken 1826
• 25 mars 1826 - Bildades Christianstads Läns Sparbank.
• 1863 - Banken ändrade namn till Sparbanken i Christianstad.
• 1966 - Banken ändrade namn till Kristianstads Sparbank.
• 2008 - Banken ändrade namn till Sparbanken 1826.
• 2009 - Förvärv av Swedbanks kontor I Olofström. Banken har nu 20 kontor i 5 kommuner, egen Telefonbank, ca 300 anställda och en affärsvolym på ca 49 miljarder kronor. Bankens ambition är att vara Sveriges starkaste Sparbank - Nära dig.