Succé när företagare och Glenn Wish strålade samman på Yllan

Runt 900 personer samlades på Yllans Mäss & Konferenscenter i Kristianstad när Sparbanken 1826 bjöd in till företagsträff. Håkan Johansson från Swedbank Investment Center diskuterade turbulensen på börsen och tipsade om framtida placeringar. Kvällen avslutades med en stor buffé och underhållning av Glenn Wish & The New Memphis Orchestra.

Torsdagen den 30 oktober kl. 18.30 strömmade runt 900 förväntansfulla företagare in på Yllans Mäss & Konferenscenter i Kristianstad. De hade en kväll framför sig som till stor del skulle komma att handla om framtiden. Efter att Mikael Forsberg, vVD på Sparbanken 1826, hälsat alla välkomna, så tog Håkan Johansson, chef på Swedbank Investment Center över. Håkan inledde med att prata om turbulensen på börsen och vilka effekter det har på framtida placeringar.

Sparbanken 1826 informerade om hur regionens utveckling och vilken viktig roll banken och företagen har i den allt mer växande Öresundsregionen. Det gavs också möjlighet att ställa frågor och diskussionerna leddes av den vane moderatorn Håcan Nilsson, Sparbankschef i Hässleholm.

Efter att alla gästerna tagit del av den goda buffén satte Glenn Wish och hans orkester igång att värma upp alla med en fartfylld show. Klassiska Elvis-låtar blandades med obligatoriska höftryckningar till publikens stora jubel och förtjusning. Det märktes inte att detta var ett genrep för Glenn Wish & The New Memphis Orchestra. Tvärtom, så tog de i från tårna så att svetten lackade och temperaturen på Yllan steg åtskilliga grader.

Många av företagarna gladdes åt att de funnit nya vänner bland bordsgrannarna under kvällen och de gick sedan hem nöjda och belåtna i den kyliga och regniga oktoberkvällen.

Carin Åkesson, Marknad, 044-13 83 32, 0702-28 83 32
Mikael Forsberg, Chef Företagsmarknad och vVD, 044-13 82 17, 0705-55 94 33

Fakta om Sparbanken 1826
• 25 mars 1826 – Bildades Christianstads Läns Spar bank.
• 2008 – Efter fusion med Tyringe Sparbank och förvärv av sju Swedbank-kontor i Hässleholm och Osby kommuner bildades en regional Sparbank i nordöstra Skåne – Sparbanken 1826. Banken har 21 kontor i 4 kommuner, Telefonbank, ca 300 anställda och en affärsvolym på ca 46 miljarder kronor. Bankens ambition är att vara Sveriges starkaste Sparbank – Nära dig.

21 kontor i 4 kommuner