Cecilia Vestin ny affärschef för Specialfastigheter

Specialfastigheter har rekryterat Cecilia Vestin som ny affärschef. Hon kommer närmast från verksamhet inom ett eget bolag i fastighetsbranschen. Dessförinnan har hon bland annat varit affärs- och kundansvarig på Newsec, vd på Arcona Projektutveckling och fastighetschef på Vectura Fastigheter.

- Jag ser verkligen fram emot att bli Specialfastigheters affärschef. Säkerhetsfastigheter är en spännande och växande nisch som har en viktig roll att fylla i ett samhälle som möter allt större utmaningar. Med min breda kompetens från fastighets- och byggbranschen hoppas jag kunna utveckla Specialfastigheters affär ytterligare så att bolaget bidrar till ett tryggt och säkert samhälle, säger Cecilia Vestin.

- Vi är väldigt glada över att Cecilia Vestin kommer till Specialfastigheter. Hennes långa och omfattande erfarenhet från branschen och hennes omvittnat skickliga ledarskap och engagemang för fastighetsutveckling kommer att bidra till Specialfastigheters fortsatt framgångsrika resa, säger Åsa Hedenberg, vd på Specialfastigheter.

Cecilia Vestin kommer att ingå i Specialfastigheters ledningsgrupp och tillträder tjänsten den 1 april. Hon är idag styrelseledamot i Fastpartner AB och Exengo Installationskonsult AB.

Cecilia Vestin
Telefon 076-0389115

Specialfastigheter äger och förvaltar fastigheter med säkerhetskrav, som till exempel kriminalvårdsanstalter, domstolsbyggnader, polisfastigheter och försvarsfastigheter. Specialfastigheter ägs till 100 procent av svenska staten. Fastighetsinnehavet har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och marknadsvärdet uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Verksamheten bedrivs över hela Sverige. Våra huvudkontor finns i Linköping och Stockholm.

Jag ser verkligen fram emot att bli Specialfastigheters affärschef. Säkerhetsfastigheter är en spännande och växande nisch som har en viktig roll att fylla i ett samhälle som möter allt större utmaningar. Med min breda kompetens från fastighets- och byggbranschen hoppas jag kunna utveckla Specialfastigheters affär ytterligare så att bolaget bidrar till ett tryggt och säkert samhälle.
Cecilia Vestin
Vi är väldigt glada över att Cecilia Vestin kommer till Specialfastigheter. Hennes långa och omfattande erfarenhet från branschen och hennes omvittnat skickliga ledarskap och engagemang för fastighetsutveckling kommer att bidra till Specialfastigheters fortsatt framgångsrika resa.
Åsa Hedenberg, vd på Specialfastigheter