Martin Nielsen blir COO på Specialfastigheter

Specialfastigheter har rekryterat Martin Nielsen som COO.

Martin Nielsen har en gedigen erfarenhet med flera ledarroller inom inköp, stödfunktioner och verksamhetsutveckling. Han kommer närmast från Lambertsson där han varit affärschef och ansvarig för affärsorganisationen. Han har tidigare haft roller som chef för produktionsstöd och verksamhetsutveckling i Peab Anläggning och har även varit inköpschef i Peab-koncernen, på Imtech Nordic och i Skanska Sverige.

– Jag ser mycket fram emot att välkomna Martin Nielsen som ny COO på Specialfastigheter. Med sin erfarenhet, ledarskapsförmåga och driv kommer Martin att vara en stor tillgång i ledningsgruppen och för bolagets fortsatta utveckling, säger Specialfastigheters vd Alexandra Laurén.

– Det ska bli väldigt roligt att få bli en del av Specialfastigheter och det viktiga uppdraget att stötta våra samhällsbärande verksamheter. Utmaningen att möta det stora behovet av säkerhetsfastigheter gör uppdraget och rollen som COO extra spännande, säger Martin Nielsen.

Martin Nielsen kommer att leda avdelningen Projekt- och fastighetssupport där områdena inköp, produktutveckling, teknik och kalkyl ingår. Martin Nielsen tillträder tjänsten den 18 juni 2024.

Alexandra Laurén, vd, tel: 010-788 62 01
Hanna Janson, kommunikationschef, tel: 010-788 62 10

Specialfastigheter äger och förvaltar fastigheter med säkerhetskrav. Bolaget ägs till 100 procent av svenska staten och förvaltas genom Regeringskansliet. Fastighetsinnehavet har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter. Marknadsvärdet uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Verksamheten bedrivs över hela Sverige. Mer information hittar du på www.specialfastigheter.se

Jag ser mycket fram emot att välkomna Martin Nielsen som ny COO på Specialfastigheter. Med sin erfarenhet, ledarskapsförmåga och driv kommer Martin att vara en stor tillgång i ledningsgruppen och för bolagets fortsatta utveckling.
Alexandra Laurén, vd
Det ska bli väldigt roligt att få bli en del av Specialfastigheter och det viktiga uppdraget att stötta våra samhällsbärande verksamheter. Utmaningen att möta det stora behovet av säkerhetsfastigheter gör uppdraget och rollen som COO extra spännande.
Martin Nielsen, tillträdande COO