Speqtas styrelseordförande avgår ur styrelsen

Fredrik Burvall, styrelseordföranden i Speqta AB (publ) (”Speqta”) sedan 2017, har idag meddelat styrelsen sitt beslut att avgå som styrelseordförande och ledamot från Speqtas styrelse. Han ersätts av styrelseledamoten Mikael Lindblom som tillförordnad styrelseordförande.

Fredrik Burvall kommenterar:
"Jag är stolt över bolagets utveckling under de sex år jag varit styrelseordförande i Speqta och den transformation vi genomgått från en tämligen spretig koncern inom marknadsföring online till ett fokuserat företag inom AI-baserad marknadsföring. Samtidigt har vi delat ut cirka 360 miljoner kronor till aktieägarna och amorterat samtliga räntebärande skulder. Bolagets nya ägare och jag har olika uppfattningar om bolagets framtid och därför väljer jag att lämna bolaget och låta nya ägarna utse en ny ordförande. Jag vill passa på att önska bolaget, styrelsen och medarbetarna lycka till."

Speqtas VD Fredrik Lindros kommenterar:
"Vi är tacksamma för den insats Fredrik Burvall gjort som styrelseordförande under lång tid och vill passa på att önska honom lycka till."

Speqtas styrelse har utsett styrelseledamoten Mikael Lindblom som tillförordnad styrelseordförande och kommer återkomma med information kring val av ordinarie styrelseordförande.

Denna information är sådan information som Speqta AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 september 2023 klockan 20:45 CEST.

Kontakt:
VD, Speqta AB (publ)

Speqta är ett adtech-bolag som erbjuder trafikgenererande tjänster med hjälp av data och AI. Idag har Speqta tre produkter; affiliatenätverket Shopello, SaaS-tjänsten Bidbrain och SaaS-tjänsten BrightBid. Speqta är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “speqt”. Redeye AB är bolagets Certified Adviser.