Första dag för handel i ABAS Protect

Idag är första dag för handel i ABAS Protect AB. Bolaget utvecklar, tillverkar och säljer områdesskydd till industrin, offentliga förvaltningar och privatpersoner.

ABAS Protect grundades 1925, då som Gottfrid Svenssons Stängselfabrik, i Hunnabo. Bolaget inriktar sig på att utveckla, tillverka och sälja områdesskydd till industrin, offentliga förvaltningar, men även till privatpersoner. Produktutbudet utgörs av bland annat grindar, stängsel och bommar. Bolaget har en tillverkningsenhet i Polen, men huvudkontoret med montering och viss tillverkning ligger i Ambjörnarp, strax utanför Tranemo. Genom en nyemission och notering av Bolaget räknar nuvarande ägare med att kunna stärka ABAS balansräkning så att en expansion av marknaden som Bolaget verkar på är realistisk att genomföra. Emissionslikviden är avsedd att finansiera ökade produktionsmöjligheter men även att etablera försäljning i övriga Norden och Norra Europa.

Att vi lyckats med emissionen, trots en skakig börs under hösten, visar att vi har en attraktiv affärsplan och att marknaden tror på oss. Emissionen ger oss förstärkta möjligheter att fortsätta vår framgångsrika tillväxtresa och vi ser med tillförsikt framemot att kunna möta både gamla och nya ägares förväntningar,” kommenterar Tomas Karlsson, VD ABAS Protect.

”Idag inleds handeln i ABAS Protect, ett bolag med hög innovationskraft som siktar på att fortsätta växa på den internationella marknaden. Det kommer bli spännande att följa deras resa, välkomna till Spotlight!” säger Carl-Henrik Nordberg, Head of Listing, Spotlight.

Anders Kumlin, CEO Spotlight
+46 79 006 65 66, ak@spotlightstockmarket.com

Spotlight är marknadsplatsen där investerare och tillväxtbolag möts. Hos oss är det enklare och tryggare för bolagen att vara noterade. Vi erbjuder en helhetslösning som ökar synligheten för våra bolag genom unika mediesamarbeten. Investerare får genom Spotlight möjlighet att bli delägare i cirka 160 tillväxtbolag i olika branscher från flera länder, däribland bolag som Bahnhof, Freetrailer och Synthetic MR.