Nya användningsområden för SSAB Multisteel

SSAB Multisteel finns nu även för tryckkärl och skeppsbyggnad enligt europeisk och amerikansk standard.

SSAB Multisteel med sträckgräns mellan 260 och 355 MPa täcker ett antal europeiska och amerikanska standarder for tryckkärl, skeppsbyggnad och allmänna stålkonstruktioner.

Tack vare stålets mångsidighet går det att minimera lagret av olika stålsorter och ändå möta kundernas önskemål inom en mängd olika tillämpningar.

Pålitliga egenskaper för pålitlig produktion

SSAB Multisteel har noggrant kontrollerade dimensioner, kemisk sammansättning och mekaniska egenskaper. Resultatet är ett stål som alltid går att lita på i produktionen.

Stålet har ett CEV-värde som är lägre än standard för det flesta kvaliteter, något som ger utmärkta svetsegenskaper.

Bockningsegenskaperna är garanterat bättre än vad som krävs enligt Euronormen. En stabil sträckgräns och exakt tjocklek i varje leverans betyder pålitlig och konstant återfjädring. Minsta bockningsradien är 2 x tjockleken i alla riktningar.

Snabb start med SSAB Multisteel

När det är dags att börja tillverka en ny stålkonstruktion är det viktigt att rätt stål finns för snabb leverans.

Med ett lager av SSAB Multisteel behöver kunderna inte vänta på någon speciell leverans från stålverket. SSAB Multisteel är så brett användbart att rätt kvalitet och rätt dimension normalt finns för direkt leverans.

For mer information om SSAB Multisteel, vänligen kontakta:

Jari Plosila, Product Manager heavy plates, SSAB Europe, jari.plosila@ssab.com

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com.
Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.