Första spadtaget för 73 st lägenheter vid Telefonplan, Brf Flygplansfabriken

Idag genomförs ett symboliskt första spadtag för SSM Bygg & Fastighets ABs projekt Brf Flygplansfabriken. Första spadtaget tas av ytterstadsborgarrådet i Stockholms stad, Joakim Larsson (M). Projektet innehåller 73 st bostadsrätter belägna i Stockholm Creative District, Telefonplan.

Försäljningsstarten skedde i april 2013 och intresset för projektet har varit mycket stort. Redan
efter säljstarten var 51 lägenheter uppbokade. Den stora efterfrågan har lett till att alla lägenheter nu är sålda.

Brf Flygplansfabriken innehåller 73 st bostadsrätter i storlekarna 1-3 rok, 29 kvm-69 kvm. Telefonplan är ett av Stockholms mest spännande områden med sprudlande energi och härlig atmosfär. Närhet till city, goda kommunikationer, restauranger, butiker, verksamheter, grönska och möjligheter till fritidsaktiviteter är det som idag ger området dess karaktär och attraktivitet.

- Vi har ett långt engagemang i området och har under åren utvecklat ca 500 lägenheter vid Telefonplan och i Midsommarkransen. Vi är väldigt stolta över att vi varit med och drivit utvecklingen av Telefonplan och det vi har valt att kalla Stockholm Creative District. Vi bygger vidare på det nära och bra samarbete som vi har med Stockholms Stad och marknadens övriga aktörer i syfte att fortsätta utveckla efterfrågade bostäder för morgondagens stockholmare, säger Erik Lemaitre, affärsutvecklare, SSM Bygg & Fastighets AB.

Erik Lemaitre, affärsutvecklare, SSM Bygg & Fastighets AB tel 0708-49 30 94

Om SSM

SSM är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm med ett stort antal lägenheter under planläggning och produktion. SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder.
SSM grundades 1993 och har sedan starten utvecklat och färdigställt mer än 2000 bostäder.
SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare!
Läs mer på www.ssmfastigheter.se