Ny styrelseordförande i SSM Holding AB (publ)

Anders Janson utses till ny ordförande i SSM Holding AB (publ) och tar vid årsskiftet över ansvaret från tidigare styrelseordförande Ulf Morelius.

Styrelsen kommer att bestå av:

Anders Janson – Styrelseordförande

Peri Kuldkepp – Ledamot

Christofer Sjöstrand – Ledamot

Även företagets Advisory Board får en ny medlem. Det är Jonas Wikström som kommer att ersätta Erik Olsson. Jonas har en bakgrund som förvaltare och analytiker och kommer närmast från en tjänst som chef för Catella Nordic Long Short Equity fond och Catella Hedgefond.

SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder i Stockholm. SSM har idag en stark position som bostadsutvecklare i regionen. Bolagets vision är enkel: vi ska utveckla Stockholms mest efterfrågade bostäder för morgondagens stockholmare. Morgondagens stockholmare är enkelt beskrivet någon som värdesätter stadens puls, närhet till kommunikationer och en flexibel och yteffektiv bostad. Under 2014 startade bolaget byggnation av totalt 515 stycken lägenheter. Läs mer på: www.ssmfastigheter.se